Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Μία άποψη για την κατάργηση των σχολικών πρωταθλημάτων

Σε αυτό το μπλογκ διαβάσατε πρώτοι τις δημοσιογραφικές πληροφορίες που ,δυστυχώς,επιβεβαιώθηκαν για την κατάργηση των αθλητικών σχολείων αλλά και των σχολικών πρωταθλημάτων .
Χρήματα δεν υπάρχουν και έτσι κόβονται τα πάντα .Περικοπές υπάρχουν επίσης και στα Πανεμιστήμια όπως και στα ΤΕΙ .Τα παιδιά που μπήκαν φέτος και είναι μέσα στα 40 πρώτα στη Σχολή τους ,δεν πρόκειται να πάρουν το δώρο του φορητού υπολογιστή ,για κανένα απο τα αριστούχα παιδιά δε θα υπάρξει υποτροφία .Παράλληλα ,τα βιβλία πλέον δίδονται με περιορισμούς και αρκετά  απο αυτά πρέπει να τα αγοράσουν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές .Και κ ναι μεν ορισμένα  συγγράματα είναι φθηνά ,άλλα ωστόσο είναι πανάκριβα .
Το πρόβλημα λοιπόν είναι γενικότερο και έχει σχέση με τα κονδύλια που καλείται να διαχειρισθεί το Υπουργείο Παιδείας το οποίο μοιραία κόβει απο παντού .Και σε αυτή την περίπτωση οι περικοπές δεν έχουν λογική .
Ωστόσο ,επιτρέψτε μου ,ειδικά για τα σχολικά πρωταθλήματα να καταθέσω μία άποψη που δε θα βρεί σύμφωνους τους πιο πολλούς απο το χώρο του αθλητισμού αλλά ίσως να αξίζει να προσεχθεί και να πρέπει να μας βάλει σε διαδικασία προβληματισμού.
Καταλαβαίνω ότι απο τα σχολικά πρωταθλήματα πήραν μπόνους εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ παιδιά που προχώρησαν στη ζωή τους χάρις στο πτυχίο που πήραν απο το Πανεμιστήμιο .
Ομως ,έτσι όπως είχε γίνει πλέον ο θεσμός των σχολικών πρωταθλημάτων ,τι νόημα είχε ;
Πρώτα απο όλα ,δεν πρόκειται για σχολικά πρωταθλήματα αλλά για πρωταθλήματα σχολείων στα οποία διακρίνονται εκείνα που τυχαίνει ή επιδιώκουν να έχουν αθλήτριες ή αθλητές .Τα σχολεία και οι γυμναστές τους δε συνέβαλλαν ώστε να έχουν αθλητικό επίπεδο τα παιδιά αλλά καμαρώνουν για τη δουλειά των ομάδων απο τις οποίες παίρνουν έτοιμο το έμψυχο υλικό που παρουσιάζουν.
Εχει κανένα νόημα να μιλάμε για σχολικό πρωτάθλημα για το οποίο οι ομάδες ετοιμάζονται με μεταγραφές απο άλλα σχολεία ,ανάλογα με τις θέσεις όπου  έχουν ανάγκη ;
Τι σχολικό πρωτάθλημα είναι αυτό όταν οι ομάδες συγκροτούνται με ρουσφέτια για να πάρουν μόρια παιδιά που με το ζόρι περπατούν χωρίς να μπερδεύουν τα πόδια τους ,αλλά,κατά τα άλλα είναι αθλήτριες ή αθλητές .Οταν διδάσκουμε απο το σχολικό πρωτάθλημα το ρουσφέτι στα παιδιά και την εύκολη λύση ,ας μην έχουμε και πολλά παράπονα μετά....
Μήπως άλλωστε έχετε ξεχάσει πόσα ...μαλλιοτραβήγματα έχουν γίνει σε σχολικά πρωταθλήματα για τα μπόνους και τα μόρια ;
Ετσι όμως δεν αδικούνται μονίμως τα παιδιά απο την περιφέρεια αφού στα αστικά κέντρα ...μαγειρεύουν τις ομάδες στα σχολεία απο περιοχές που δεν είναι μακρυά η μία απο την άλλη και βολεύονται ;
Συμφωνώ να υπάρχει κίνητρο για το παιδί που κάνει αθλητισμό .Αλλά αν πρόκειται ένα παιδί να μείνει στον αθλητισμό μόνο επειδή θα πάρει απο αυτόν μόρια και μπόνους απο τα σχολικά πρωταθλήματα ,τότε μάλλον δε δημιουργούμε αθλητές και αθλήτριες αλλά προετοιμάζουμε το έδαφος ώστε να έχουμε αργότερα μπροστά μας ανθρώπους χωρίς πραγματική κατεύθυνση και με μία πολύ σχετική και συζητήσιμη άποψη για το τι εντέλει σημαίνει για αυτούς αθλητισμός....
Είμαστε όμως και εμείς ωραίοι .Δεν είδα πουθενά να γίνεται διαμαρτυρία ή κατάληψη γιατί φτιάχθηκε ένα σχολείο χωρίς να έχει γυμναστήριο αλλά μόλις χάνουμε τα σχολικά πρωταθλήματα βάζουμε τις φωνές .
Οτι η ώρα της γυμναστικής στο γυμνάσιο έχει γίνει η ώρα του παιδιού με το ''πάρτε μπάλλα να παίξετε και κοιτάξτε να μη χτυπήσετε '' δε μας ένοιαζε τόσα χρόνια .Ουτε ότι η ώρα της γυμναστικής στο λύκειο έχει μεταβληθεί σε ώρα του καπνιστή ,με τη σιωπηρή ανοχή σχεδόν  όλων.....Τώρα κλαίμε για το σχολικό πρωτάθλημα το οποίο σε τελικούς ,εξαιτίας του υψηλού κινήτρου ,είχε τέτοιο χουλιγκανισμό απο τους γονείς ώστε τρομάζαμε με αυτά που βλέπαμε και ακούγαμε....
Κρίμα μόνο γιατί μέσα στις γενικότητες των περικοπών ζημιώνονται παιδιά και προσπάθειες που αξίζουν προσοχής και ενδιαφέροντος.
Γιατί υπάρχουν φιλόπονοι γυμναστές ,καλά σχολεία ,ωραίοι γονείς ,φιλότιμα και  άξια παιδιά που όμως αδικούνται απο λογικές και συμπεριφορές που απαξίωσαν ένα θεσμό και έκαναν  ανύπαρκτο το σχολικό αθλητισμό...Αν ήταν ποτέ υπαρκτός ...


Ν.Δελαγραμμάτικας